dimarts, 18 de febrer del 2014

Una fórmula d’èxit per captar clients als vostres negocis: l’admissió d’animals de companyia

La presència d’animals de companyia a les nostres llars és un fet indiscutible; formen part de la nostra vida quotidiana i comparteixen amb nosaltres espais i vivències. En el millor dels casos, són considerats un membre més de la família. 


Diferents estudis posen de manifest que les mascotes constitueixen un autèntic remei per combatre la tristesa, l’angoixa, la soledat; redueixen el nivell d’estrès i la pressió arterial, són una font de benestar i augmenten el nivell d’afecte i comunicació entre els habitants de la llar, fet que ajuda a millorar l’estat anímic i, de retruc, la salut en general de les persones que conviuen amb ells.

La societat, dins i fora de casa nostra, és cada dia més conscient d’aquest fet. A França, per exemple, es comptabilitzen uns 63 milions d’animals de companyia per a una població d’uns 65 milions d’habitants (2012), dels quals 11 milions són gossos. A l’Estat espanyol, es calcula que hi ha uns 20 milions d’animals domèstics, dels quals 5,5 són gossos (2009).

A nivell econòmic, la indústria dels aliments per a animals de companyia té un volum de negocis de 18,28 bilions d’euros als Estats Units, i de 13,5 bilions d’euros a Europa (2010). Són, doncs, un factor econòmic molt rellevant.

La sensibilitat i la cultura envers els nostres companys no humans està canviant, i això comporta un canvi de mentalitat en la nostra societat, també dels hàbits i les normes. Per exemple, a partir d’aquest estiu, els gossos seran admesos al metro de Barcelona (com ja ho són, i des de fa dècades, en el transport públic de Londres, París, etc.). Així mateix, les botigues dedicades a roba i complements per a canins proliferen; també els establiments comercials que ofereixen tota mena de productes per a tot tipus de mascotes, inclosos salons de bellesa, banys termals i hotels de luxe. Arran d’aquesta sensibilització, cada dia són més els restaurants i altres locals comercials que obren les portes als nostres companys, alguns d’ells amb menús especials per a ells.

Una tendència d’èxit: els amos amb mascotes, principalment gossos, admesos en alguns  locals comercials.

El canvi de mentalitat, la irrupció del gos urbanita, educat i sociable als barris amb més tradició, i potser també la crisi, han fet que cada vegada més locals comercials acceptin clients acompanyats de mascotes. En alguns no només se’ls accepta, sinó que se’ls tracta com un client més.

La tendència Pets allowed va nèixer a França, i no para de créixer, així com també les ciutats dog-friendly i tot el que se’n deriva: admissió de mascotes, productes i serveis que se’ls ofereix a cada ciutat, amb els portals, les xarxes socials, els blogs i webs corresponents: Vacaciones con Perro, Sr. Perro, doggiepubs.org.uk, Bring Fido, Mascotes Benvingudes, PetFriendlyRestaurants, etc.,  que informen de tots els llocs on les mascotes són benvingudes.
Al Japó, els animals de companya són els reis; el restaurant Komazawa (Tòquio) és exclusiu per a gossos, amb menús especials per a ells. A Gran Canària, el projecte Gran Canaria Pets Welcome té per objectiu fer de l’illa el principal destí turístic de mascotes de tota Europa. A Berlín, Pet Deli, és una botiga/restaurant gourmet que fa les delícies de canins i felins: entrepans especials, vegetals, cereals, grans, galetes i cupcakes d’excel•lent qualitat.  Els amos poden acompanyar-los i gaudir d’una tassa de cafè i pastisseria. A l’Argentina, és el cas de restaurants com Muu, Croque Madame, Las Cabras, Minga... Al restaurant d’un càmping de Castelló d’Empúries, unes quinze taules estan habitualment ocupades per amos amb gossos, que assaboreixen un menú d’entre 2 i 5 euros.

Cada dia són més els bars, restaurants i pubs de tots nivells econòmics que admeten mascotes, o que estan expressament dedicats a elles, entre els top: el pub gastronòmic Three Stags (Londres); Barking Dog o Cornelia Street Cafe (Nova York); el restaurant temàtic per a gossos The Lazy Dog Cafe, a Los  Angeles; K9 cafe (Singapur); The Dog Bar, a Charlotte (Carolina del nord); Lucky Lab Brewery (Portland) –on tota una secció del restaurant està dedicada als gossos-; i un llarg etcètera.

Moda, canvi de mentalitat... el que és segur és que és un sector en auge; totes les xifres indiquen que està en expansió i creix ràpidament. És qüestió de temps que aquesta tendència –aquest nou mercat– es faci més visible a casa nostra. Es tracta de no desaprofitar l’ocasió i ampliar el ventall de clients obrint les portes a un públic que fins ara quedava exclòs: els propietaris de mascotes, especialment gossos.

D’altra banda, l’experiència demostra que l’admissió de les mascotes és un factor fidelitzador, ja que els amos, agraïts de no sentir-se exclosos, tornen a acudir de forma habitual als establiments que els han obert les portes, encara que no vinguin amb els seus companys. Així mateix, en fan ressò en el seu entorn, i això té un efecte multiplicador i captador de nova clientela. Els propietaris dels diferents locals comercials tenen l’última paraula.



Enllaços



Nota propietat de: